Pagini

Singur sau singuratic?


 Drag om care citești aceste rânduri, tu ești singur sau singuratic? 

Te întreb pentru că-i o mare diferență, chiar dacă dicționarele (în general) nu consideră asta. neapărat. 

Este o chestie de... trăiri și simțiri mai mult. 

Feelings, nothing more than feelings... .

Morris Albert - Feelings (1975) 

Singur = neînsoțit, fără altcineva, fără niciun tovarăș 

Om singur pe o banca in camp de zapada

Singuratic = solitar, izolat, retras 

Poza de mai sus (credit: Pixabay), reflectă ambele explicații. 
Omul este singur, dar și retras (izolat). 

Singur
  • Sunt singur (fapt – ce poate fi o alegere)
  • Mă simt singur (simțire negativă – trăire interioară) 
Singuratic
  • Sunt un om singuratic (fapt – o alegere, de obicei)  
  • Sunt solitar (fapt – o alegere, de obicei) ) 
  • Mă simt un singuratic (simțire negativă – trăire interioară) 

În engleză este mai ușor de distins (cel puțin pentru mine) care și cum explică trăiri interioare. 

Singur
  • I am alone = sunt singur (fapt – poate fi o alegere) 
  • I feel (so) alone = mă simt (așa de) singur (simțire negativă – trăire interioară)  
Singuratic
  • I am a lonely person = sunt o persoană singuratică (fapt)
  • I am solitary = sunt solitar (fapt – o alegere, de obicei) 
  • I feel lonely = mă simt singur (simțire negativă – trăire interioară) 
  • I feel so lonely = mă simt așa de singur (simțire negativă – trăire interioară) 
  • I feel terribly lonely = mă simt teribil de singur (simțire negativă – trăire interioară) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare